Dieta odchudzająca. Czy istnieje dieta cud?

20 lipca 20200

Czy istnieje dieta cud?

20 lipca 20200

CUD-1280x1280.png

Czy istnieje dieta cud?

Dieta odchudzająca. Tak to jest ten czas! I nie ważne czy to jest postanowienie noworoczne czy też wesele koleżanki, ważne że już postanowione. Czas przejść na dietę! Znowu?!

Przecież już próbowałeś/aś! I nic.

Ale tym razem będzie inaczej.  Trzeba znaleźć dietę cud, tyle się o tym słyszy. Nie powinno być to problemem.

Przede wszystkim musisz uzmysłowić sobie że nie istnieje coś takiego jak dieta cud! Cudem jesteś ty i twój zapał oraz determinacja do zmiany nawyków żywieniowych. Właśnie tak, bo każda dieta jest dobra jak jest zdrowa dla organizmu!

Przede wszystkim cierpliwość oraz kilka poniższych porad mogą zdziałać cuda:

Regularne posiłki

Organizm który otrzymuję regularną porcję posiłków ureguluje metabolizm i nie będzie robił zapasów tłuszczu. Jedz pięć posiłków dziennie i pamiętaj aby przerwa między posiłkami nie była krótsza niż 2 h, i dłuższa niż 4 h. To  właśnie nieregularne spożywanie posiłków odpowiedzialne jest za napady głodu, osłabienie i  złe samopoczucie. Jedząc o stałych porach zapobiegasz takim sytuacjom.

Urozmaicone menu

Monotonny jadłospis sprzyja niedoborom pokarmowym. Organizm pozbawiony witamin i minerałów spowalnia swój metabolizm obniżając efektywność odchudzania, w konsekwencji prowadząc do efektu jo-jo. Zadbaj aby twoje posiłki były bogate w witaminy, składniki mineralne oraz błonnik pokarmowy. Z produktów zbożowych należy wybierać te z pełnego przemiału, są one źródłem węglowodanów złożonych, które wchłaniają się wolniej i stopniowo uwalniają energię, pobudzają przemianę materii oraz dostarczają witamin z grupy B. Białko jest budulcem naszych tkanek, powoduje dłuższe uczucie sytości po posiłku, przyśpiesza również przemianę materii. Bogatym źródłem białka jest mleko, białe mięso oraz produkty mleczne. Białko roślinne znajdziesz w warzywach strączkowych jak fasola, groszek i cieciorka. Wybieraj tłuszcze roślinne, ogranicz natomiast spożywanie tłuszczów zwierzęcych. Zrezygnuj ze smażenia i duszenia potraw, zastąp je pieczeniem lub gotowaniem na parze, w ten sposób znacznie ograniczysz ilość spożywanych tłuszczy, a twój organizm na pewno Ci za to podziękuje.

Nawadniaj organizm

Codziennie wypijaj ok. 2 litrów płynów (najlepiej wodę. Dlaczego to jest takie ważne? Nie od dziś wiadomo że ciało człowieka w głównej mierze składa się z wody, toteż każdy niedobór, ale także nadmierne nawodnienie organizmu zaburza jego prawidłowe funkcjonowanie. Picie wody jest ważne samo w sobie, wypłukuje toksyny z naszego organizmu oraz pomaga naszemu organizmowi pozbyć się produktów przemiany materii i nawadnia stawy, ale co najważniejsze w odchudzaniu wspomaga metabolizm.

Błonnik

Podstawa w odchudzaniu! Wchłania wodę i „puchnie” w żołądku, zapewniając uczucie sytości na długi czas. Poprawia pracę jelit i pomaga usuwać toksyny. Najwięcej błonnika znajdziecie w produktach pełnoziarnistych, warzywach oraz owocach.

Licz kalorie

Prosta zasada jeżeli spożywamy wystarczającą ilość kalorii to nasza waga pozostanie bez zmian, jeżeli dostarczamy mniejszą ilość kalorii to po pewnym czasie zaczniemy chudnąć, natomiast jeżeli dostarczymy zbyt dużą ilość kalorii, nasz organizm przetworzy ja na tłuszcz i w efekcie przytyjemy.

Uśredniając codzienne zapotrzebowanie kalorii kobiecie pracującej umysłowo wystarczy 2300 kcal, natomiast kobiecie pracującej fizycznie – 2800 kcal. Mężczyzna pracujący umysłowo potrzebuje 2400 kcal, jeżeli pracuję ciężko fizycznie to jego zapotrzebowanie kaloryczne może wynosić nawet 4000 kcal.

Liczenie kalorii jest kłopotliwe i zniechęcające. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, korzystając np. z diet oferowanych przez Catering Dietetyczny.

Naturalne wspomaganie odchudzania

Pewnie większość z Was nawet o tym nie wiedziała, ale istnieją naturalne i zdrowe wspomagacze odchudzania tzw. termogeniki. Działanie termogeników powoduje efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej, więc stosowana dieta daje szybsze efekty. Są to miedzy innymi zielona i czerwona herbata, imbir, kurkuma, czosnek oraz królowa termogeników papryczka chilli.

 


Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wypełnij zaznaczone pola.