Odporność organizmu z czym to się je? Najważniejsza odpowiednia dieta!

7 sierpnia 20200

Odporność organizmu z czym to się je?

7 sierpnia 20200

odproność-1280x832.png

Najważniejsza odpowiednia dieta!

W dobie mnożących się i coraz groźniejszych wirusów odporność naszego organizmu odgrywa kluczową rolę. Odporność organizmu to zdolność organizmu do obrony przed czynnikami chorobotwórczymi : bakteriami, wirusami, toksynami oraz czynnikami wewnętrznymi tj. komórki zmutowane, nowotworowe. Odporność zależy od genów, codziennych przyzwyczajeń oraz odżywiania. Na geny nie mamy wpływu, ale w dużej mierze odporność naszego organizmu zależy od nas samych.

Jak więc zadbać o naszą odporność?

Oto kilka podstawowych zasad:

Wysypiaj się – sen to regeneracja organizmu, przemęczony organizm nie funkcjonuje prawidłowo. Jeśli śpisz za mało Twoja podatność na infekcje jest podwyższona. Optymalna ilość snu to 7-8 godzin dziennie

Unikaj stresu – podczas sytuacji stresowych nasz organizm wytwarza zwiększone ilości kortyzolu. Przewlekle utrzymujący się w organizmie nadmiar kortyzolu ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Obniża też odporność organizmu, przez co wzrasta podatność na infekcje.

Pij wodę –  tak, będziemy to powtarzać do znudzenia, ale nawodnienie organizmu to bardzo ważna sprawa również dla odporności.  Picie wody zapewnia odpowiednie nawilżenie skóry i a może w tym przypadku przede wszystkim – błon śluzowych które odgrywają istotną rolę w obronie naszego organizmu przed bakteriami i wirusami.

Najważniejsze – odpowiednia dieta, nie głupi wymyślił że zdrowa jelita to zdrowy organizm, a odporność pochodzi z brzucha. Związek między funkcjonowaniem jelit a sprawnością układu odpornościowego odgrywa tu kluczową role. Podczas przemiany materii dochodzi do wytwarzania się nowych komórek oraz obumierania i rozkładu starych . Produkty uboczne rozłożonej tkanki są toksyczne. Przy sprawnych jelitach są wydalane na zewnątrz. W przypadku zaburzonej pracy jelit uboczne produkty (toksyny) zalegają w jelicie grubym i częściowo wchłaniają się do krwioobiegu osłabiając nasz organizm i spowalniając metabolizm. Stąd już bardzo krótka droga do osłabienia naszej Odporności.

Co za tym jeść ?

Przede wszystkim ograniczyć żywność wysoko przetworzoną, zawierającą konserwanty, sztuczne barwniki, wzmacniacze smaku, emulgatory oraz chemiczne substancje.

Należy zadbać aby w nasza dieta była bogata w błonnik np.: pieczywo pełnoziarniste, kasze i otręby. Włączyć do diety tzw. kiszonki ogórki i kapustę kiszoną które są zbawienne przy budowie zdrowej flory bakteryjnej. Spożywać jabłka, cytrusy, ocet winny balsamiczny, ponieważ znajdują się w nich probiotyki. Dieta na odporność to przede wszystkim dieta urozmaicona, bogata w witaminy  C, A, E, D oraz witaminy z grupy B, kwas foliowy, kwasy omega.

To własnie z myślą o zdrowiu naszych klientów opracowaliśmy DIETĘ NA ODPORNOŚĆ.  Szczegóły znajdziecie pod tym linkiem: https://zdrowysmak.pl/dieta/dieta-na-odpornosc/


Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany. Wypełnij zaznaczone pola.